Friday, July 25, 2008

under 5years


teringat masa abah kerap bakarkan sotong kegemaran aku..
kenapa abah slalu buat camni kat aku?...
itulah tandanye sayang seorg abah..
slalunye kite xnampak pada mata kasar
terima kasih abah..
sotong agak mahal ketika itu..
tp abah yg inginkan aku gembira ceria seperti anak2 org lain.
abah oh abah.
harap abah sihat.
seusia jangkauan ini mmbuatkan aku agak lupe peristiwa2 penting..
cuma luka yg masih terpalit ditapak tangan ku
mmbuatkan aku teringat-ingat kisah tangan ku koyak di seret gelongsor besi..
waktu aku sebok n asyik bermain di padang permainan aku alpa akan baik buruknye bermain tanpa pengawasan abg n akak ku...
dipendekken crite...
ketika mnggelungsur dicelahan jariku terseret pemegang besi yg karat n hampir mencacatkan tanganku...
darah meleleh leleh keluar bgaikan lahar yg tus meletus...
aku nangis..
sakit..
hampir memutuskan antara celahan jari hantu n jari manis...
nauzubillah...hanya tuhan yg tahu keperitan nya..
isk isk iskk...
mak yg ketika itu panic lantas terus mempraktikkan ilmu2 perubatan tradisional...
tp xingat la mak buat camne..
yg penting xkene jahit...nasib aku..
selamat duit mak abah kan!!...huhuu
mcm biasa aku yg berambut ala2 afro sentiasa melalui hari2 yg indah bersama kenangan2 yg membawa zaman kanak2 ku kpd sebuah pemandangan yg indah..
soal kawan a.k.a sahabat?....
yupp...
mohd zafri b mahdi..
jiran sebelah umah yg umurnya bwh setahun dr ku...
zafri sgt baik..
agak pemalu.
ramah.
senang didekati n kacak slalu..
kl mak abah pegi keje...
aku dihantar ke umah zafri..
sbb mak zafri seorg tukang jahit professional n hanya menjahit di rumah..
so xde masalah nak bg anak dia n aku makan...
terima kasih macik Azizah n pacik mahdi...bg tumpang mandi, mkn tengahari ofcauss pemainan yg bnyak...huhuhu..
tepat jam 4ptg...
aku berlari2 keluar n sayed...
ye ye ye ye mak abah balik...huhu
budak2 kan..
mak n aba balik adlh satu kemestian utk merasa keseronokan diluar jangkaan...
rase mcm aku sorg je yg de mak abah dlm dunia nihh..hhaha.
ape2pon aku happy ngan kehidupan ku...
terima kasih smua..

No comments: