Friday, July 25, 2008

TABIKA -6tawun la-


bangun doi...
banguuunnn...
kate nak pegi skola kan..
dgn malasnye...
aku amek towel
mandi, gosok sane sini n terus pakai uniform colour pink..
pinky..mcm lawak jek..tp tym tu kire paling lawa la..
huhu..
mak yg dah siap2kan sarapan..
serta air milo kegemaran aku..
aku teguk 2,3 kali...xlalu la nak abeskan..mak geleng kpla..
aku terus tunduk n rase kepala nih berat jek nak tinggalkan mak n abah..
mak pakaikan minyak rambut zam zam yg baunye ketika itu agak kekelingan..haha..
bile pakai, 1batu nampak kilat jek kepala..hahaa..
mak kate minyak zam zam bagus utk rambut.
dngan kelembutan mak menyisir dengan style belah tepi..
tym tu sape belah tepi mmg paling kacak la..
now rambut aku xafro lagi...

perjalanan dr umah ke sekola tabika amat membuatkan aku rase mual...
mgkin kerana agak bosan n meletihkan..
bukan letih sebab penat...
tp letih n bosan sebab tabika tu depan umah je.
tiap2 ari aku main kat depan tabika.
aduyai....
nape la tabika ni bleh dibina kat depan umah aku.
kontraktor betul la pekerja kontrak nihh..

cikgu BESAR kat situ name dia cikgu MAIMOON..huhu
lipstick merah pekat ngan muka yg agak sikit garang buat aku takut n malu nak pndang muka dia..huhu..sorry ye cikgu..
tp cikgu maimoon mmg garang pon..haha
teringat bile habis je sessi skola, tym balik kene beratur dulu..
sblm bersurai kene nyanyi lagu NEGARAku...
dengan slumber nye aku bleh ubah2 lyric lagu tu..
xteragak2 cikgu MAIMOON menghadiahkan aku sos cili di mulut...
malu siot..
mmber2 smua gelak kan..
aku cover encem je tym tuhh.
smpai je lepas pagar skola aku terus nangis...
hahahaa..manje gile..
maklumla tym tu aku bongsu lagi...

tiap2 hari aku menghabiskan mase di sekolah n bermain...
sampai jek pagi kene gosok gigi ramai2...berbaris kat tepi longkang..
pastu minum susu yg xsedap..tp sihat.
A aaa B baaa C caaa
hahhaaa...
detik2 permulaan yg membolehkan aku skrg bleh membaca dgn lancarnye.
alhamdulillah..
mane de mula2 terus berlari kan..mesti dr merangkak..

tup tap tup tap
lip lap lip lap...
wahhh...arini ari penerimaan ijazah sarjanah budak2 bwh 6thn berlangsung...
sonoknye..
merasa pakai topi n jubah...
rase mcm pakai baju abah je...
besau..hhhaha..
congratz buat anak abah n emak yg bergelar graduan TABIKA kemas..huhu

banyak lagi nak kene cerita nihh..
tp cukupla kot..
nnti tetido2 lak nak bace..

ape yg berlaku selepas 6tawun...??
jeng jeng jengg...

No comments: