Friday, July 25, 2008

2Cempaka, 2Mursyid : 1992



hai..
aku dah darjah 2.
8tawunnnn laaa.
masih dalam class yg sama ke?
yuppp...
my class is flower of 2Cempaka.
yg berubah hanya guru kelas.
ilmu hari2an ku terus berkembang cuma badan je yg xcukup kembang.
ape protein yg kurang aku pon xtau.
vitaminC makan smpai xlarat.
xpela.
yang penting aku kuat lari.
sape tau satu hari aku wakil pelari pecut negara.
ahaks...perasan je.
sebelum ni kawan2 di dalam kelas lain.
skrg dah lain.
samada kawan2 yg sebelum ni bertambah maju atau diturunkan kelas.
emmm...AKU?....
aku camnila..same je.org tua2 kate elok jadi org yg sederhana.
WASATIAH namenye..

nak dipanjangkan kisah meh aku cerita tentang turutan kelas2.
kelas pertama disandang bg mereka yg bijak n cerdik, iaitu kelas A...yakni ANGGERIK.
diikuti rapat dgn kelas kedua, iaitu kelas C = CEMPAKA.so aku xdela agak terkebelakang..hehe.perasan pandai la tu.kita lihat ape kelas2 yg menyusul.
kelas ketiga adlah kelas D = DAHLIA. kemudian kelas K = KENANGA.jika kedengaran selepas kelas K.....bermakna ade pelajar2 yg agak fobia ngan kelas M...M = MELATI.sungguhpon sedap namanye tp kebiasaannye kelas M dibarisi pelajar2 yg ramai adlh lelaki.mungkin agak istimewa kelas ni.aku kurang pasti ape strategi sekolah berbuat demikian.cuma yg pasti n yg terpaling istimewa adlh kelas R.R = ROS.xmau ulas panjang.lu olang bleh pikir sendiri...ade satu lagi kelas yg xdisebut adlh kelas pemulihan.kelas ini hanya utk pelajar yg kurang upaya n aku rase bangga sbb ade juga pelajar yg xmampu sanggup utk dtg kesekolah.so, ape tunggu lagi.JOM pegi sekola ramai2.....ye ye....

seronok x dpt kenal jenis2 bunga di SKS..
SKS ni ape?
singkatan bagi SKOLA KEBGSAAN SERDANG.
pix 1Cempaka yg sebelum nih aku grab dr RIMA ANGGERINA DASRILSYAH..
thanx 2 rima.antara pejuang2 aku yg smpai skrg xhenti2 study.nak cerita pasal kawan2 sorang2 xlarat la.n ada masalah sebenarnye.dlm pix class 1Cempaka tu yg aku kenal hanya beberapa org je.yg lain semua aku lupe name.so sorry kawan...too old history utk aku nak remind name2 korg.tp korang mmg sahabat pertama aku.

utk darjah 2Cempaka.
sory la xde pix.
ade masalah teknikal n tactical.

terus sambung disebelah petangnye.
sekolah agama rendah rakyat raudhatul ilmi.
2MURSYID.

jam dah pukul 2ptg.
alamak telebih sudah nihh..
sekola bunyi loceng kul 2.15.
kl lambat dah la kene tulis name.
darjah 2mak de bg basikal.
so pegi sekola naik basikal..
dengan semangat aku mngayuh basikal.
zrasssssssssssssssssssssSSSSS!!!...
aduyai...
sluar sekola agama dah la colour putih kain cotton lembut.
masuk dlm kreng pengayuh yg berkeladak ngan minyak...
koyakk!!..
mati la aku.
ape aku nak jawap ngan mak ni..
sungguhpon baju, sampin n seluar yg tahun lepas punye.
tp aku tetap syg.
tp xpe..sungguhpon keadaan jadi kelam kabut n agak lambat..
ade alasan utk aku berikan kpd pengawas yg jage pagar.
huhuhu..
nasib aku.alasan diterima pakai.
terima kasih basikal capuk koyakkan seluar aku.
korang pon penah kene kan!!
xpyh la gelak2..

lip lap lip lap..

zasss...terpandang seraut wajah gadis kecil molek nan ayu.
milik siapakah gadis itu?..
anak tokeh GULA kah??
atau anak tokeh LOLLIPOP?...
sungguh manis tidak terperi.
bagaikan gula batu melekat di anak tekak.
manisnye...bersemut2 mata aku.
di celahan sinar matanya ade kilau2an yg terpancar di setiap pelusuk jiwa n raga ku.
ishhh...
aku budak lagi la.
ape nih..
mengigau je di siang hari.
ape tunggu lagi..
aku terus senyap n x terkata apa.
aku pemalu.
xberani nak kenal ngan gadis tu...
sape gadis tu?

adakah dia gadis misteri?...

hari2 ku lebih bersemangat utk ke sekolah.
jiwa yg masih kecil ini, selalu meronta2
paling bosan andai ade waktu cuti sekolah yg agak panjang.

itulah hari pertama dlm hidup ku ade intan permata yg bertakhta di hati.
ku sangkakan panassss berpanjangan..
rupanya gerimis, yg mengundang...
aku terus diulit rindu yg meletihkan.
aku biarkan segalanya berlalu dan terus mengejar impian sehingga kemuncaknya..

tap...
lampu padam.

cari lilin jap ye...

No comments: