Friday, October 17, 2008

2005 : AKHiR

assalamualaikum semua.
apa khabar? sihat?
dah makan ke blum nih?
buat benda yang penting dulu sebelum layan hari2ku k.

.......................................................................................


aku dapat mesej mengatakan yang "dia" dah kahwin.
mesej dari Dr.Suriani.

siapa "dia"?

kata Dr.suriani lagi,
intan dah kahwin.
kahwin kat malaysia.
dia nak bgtau kat aku, tapi xtau camne nak jumpa aku.
dia balik kawin je.
pastu fly US balik.

aku terus ajak kawan2 aku.
anep ngan nuar.

ke Putrajaya.
lepak kat jambatan wawasan.
aku pandang ke langit sedalam2nya sehingga kelapisan langit ke lapan.
aku terus berfikir.

salah siapa?

salah aku.
yupp...memang salah aku.

case closed.

bodohla aku, kalau still fikirkan pasal dia.

.......................................................................................

aku terus packing barang untuk ke MESiR.
tinggal 2minggu je lagi.
dengan semangat berkobar2,
aku perlu tinggalkan malaysia dengan segera.
aku yakin setiap yang berlaku ada khikmahnya.
aku redho dengan setiap ketentuannya.
hidup ini tidak semudah yang kita sangkakan.
apa yang kita perlu belajar adalah,
bukan semua benda yang kita inginkan akan menjadi milik kita.
kadang2 kita lupa ada kaca yang lebih bersinar dari intan permata yang kita idam2kan.
kita belajar dari kesilapan diri.
kita belajar dari susah payah.
kita belajar dari sejarah silam.

aku yakin ada ramai yang menghadapi situasi macam aku.
dan aku yakin masih ramai insan yang tabah seperti aku.

ayuh kita sama2 mengorak langkah.

mengejar sesuatu yang pasti...












dalam hati ada sikit luka masih berdarah...

8 comments:

Dondo Chakka said...

isk iskk.. sabar doii.. apa la nasib budak2 mesir ni kan.. isk iskk..

Firdaus Masnan said...

haha..
dah smpai mesir lain pulak perihal nye..mmg ade mcm2 jenis saba dlm dunia nih..pandai2la bawak diri.

Anonymous said...

abg daus!
aku & mr.snm antr org yg ko blanje : suh ko mkn tp ko tgk ktorg mkn :p kekeke..wey..maulana kt skolah menengah tepi 7 e tu dh besar wey..cecepat balik!

Firdaus Masnan said...

camne maulana tu bleh besau lak.bukan ke fix kaw tu.dia besaukan smpai kat bgunan sekolah ke?ahahha

snm | snm said...

ko tau cane blh jd besau? dia amik kedai moto sblh 7 eleven tu wey! tu sbb jadi besar gile. cantik la gak sbb besar kan..so cepat le baca buku tu. jgn asek nk donlod muvi. kang kt cni pun blh donlod :p aku tau ko mmg study. aku kan dh tgk bilik ko. upsss... :P

Firdaus Masnan said...

ooo..kesiannye kedai pomen china tuh...xleh cari makn upenye..tmpt xstrategik..dah la laluan budak balik sekola..maulana tu mmg kaya la..baik cik puan snm.sye baca buku skrg ye..

Anonymous said...

aku sedih + hiba lg bila baca entry ni, tatau buat kesekian kali aku baca, hati aku jd sedih..

Firdaus Masnan said...

jgn sedih2..
yg dah berlalu biarkan pergi.
kita bina hidup baru.
moga cinta subur bersemi kembali.