Tuesday, August 19, 2008

4CiRi WANiTA

salam.


4CIRI - CIRI PEREMPUAN AHLI NERAKA


Dalam kitab Muhimmah ada disebutkan hadis Nabi SAW mengenai 4 ciri perempuan ahli neraka.

1-Perempuan yang bermulut jahat kepada suami. Jika suami tiada dirumah, maruah dirinya tidak dijaga. Dan jika suami ada dia suka sakiti hati suaminya dengan kata-kata.

2-Perempuan yang menuntut itu ini dari suami di luar kemampuan suami.

3-Perempuan yang tidak memelihara auratnya di depan lelaki ajnabi (lelaki asing) dan suka keluar rumah memakai perhiasan untuk kelihatan lebih cantik.

4-Perempuan yang kerjanya hanya makan tidur, tidak mengerjakan sembahyang dan tidak taat pada Allah, Rasul serta suaminya.


wallahu'alam.

renung2kan dan selamat beramal...

1 comment:

snm | snm said...

huuuu~~~~ insyaAllah, aku ambil ilmu ni, moga jd pnduan dlm hidup aku. tp aku rasa, as long as amin sentiasa dpn mata, buat apa aku nk minta2 sesuatu yg pelik2 kan? ni klu dh nikah yeh..klu blm, blh saje aku mintak mcm2 .hahahah